Název projektu: Přímá pomoc a podpora školám ve Žďáře nad Sázavou
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/19_075/0016414
Realizace: 1. 1. 2020 – 31. 12. 2022
Obsahem projektu je poskytnout školám a rodičům ve Žďáře n/S odbornou podporu při vzájemné komunikaci, při řešení náročných situací, při kontaktech s institucemi. A to v situacích, se kterými si neví rady. Významně tak napomáhá předcházet školní neúspěšnosti dětí a žáků. U dětí v MŠ rozvíjí klíčové kompetence a rodičům poskytuje informace o systému vzdělávání. Podílí se na eliminaci školního propadu u žáků. Těžiště spočívá v přímé práci. Projekt bude zajištěn dvěma experty v oblasti vzdělávání.
Hlavními cíli projektu je zvýšení sociální integrace dětí a žáků, rozvoj dovedností dětí a snížení školní neúspěšnosti žáků.
Dílčí cíle:
– Pedagogům je poskytnuta podpora při jednání se ZZ
– Je zajištěna spolupráce a komunikace pedagogů s dalšími organizacemi a institucemi
– Pedagogové jsou podpoření a adekvátně informováni ohledně specifik cílové skupiny pro podporu adaptace dětí a zamezení školní neúspěšnosti žáků a jako podklad pro jednání se ZZ a dalšími organizacemi
– Zákonní zástupci jsou podpořeni při jednání s pedagogy
– ZZ jsou poskytovány informace ohledně školního vzdělávání a je jim poskytováno základní poradenství
– Je zajištěna spolupráce a komunikace zákonných zástupců s dalšími organizacemi a institucemi
– ZZ jsou motivováni k podpoře svých dětí a žáků v jejich rozvoji, udržení a dokončení stupně vzdělávání
– Formou vzdělávacích aktivit nebo workshopů jsou zákonní zástupci dostatečně informováni o systému vzdělávání a jeho jednotlivých specifikách. Předpokládá se realizace 3 vzdělávacích aktivit a 5 workshopů
– U dětí v MŠ jsou identifikovány jejich potřeby, rozvity klíčové kompetence, prosociální, kognitivní a emoční dovednosti, jsou dobře adaptovány v třídním kolektivu
– Je podpořena vzájemná spolupráce zákonných zástupců a pedagogů k adekvátnímu zapojení dětí v MŠ
– Zamezení propadu žáků v rámci letních prázdnin
– U žáků je rozvita čtenářská a matematická gramotnost
Na základě realizace projektu dojde ke zvýšení kompetence škol, resp. pedagogů, ředitelů, školních metodiků prevence, výchovných poradců, vychovatelů, asistentů pedagoga (v projektu všichni uváděni pod pojmem pedagog) při jednání se ZZ a dalšími institucemi.
Zapojení ZZ budou lépe informováni o procesech týkajících se vzdělávání svých dětí a žáků, budou více motivováni pro podporu školní úspěšnosti dětí a žáků, budou své děti podporovat v pravidelné docházce do škol a dokončení vzdělávání a zvýší své schopnosti zvládat náročné situace.
Děti a žáci budou adekvátně zapojeni a adaptování ve školách, budou docházet i do „nepovinných“ stupňů vzdělávání (MŠ, SŠ), sníží se jejich propadání do nižšího ročníku a přechody na jinou školu. Zvýší se jejich školní úspěšnost. Děti v MŠ budou díky rozvoji dovedností dobře připraveny na přestup na ZŠ. U žáků ze znevýhodněného prostředí se sníží propad v učení v rámci letních prázdnin a budou rozvíjeny jejich čtenářské a matematické dovednosti.
Klíčové aktivity projektu:
KA1: Řízení projektu
KA2: Poradenství a podpora zákonným zástupcům a pedagogům
KA2.1 Poradenství a podpora pedagogům
KA2.2 Poradenství a podpora zákonným zástupcům
KA 2.3: Vzdělávací aktivity a workshopy pro zákonné zástupce žáků
KA3: Rozvoj dovedností u dětí v předškolním vzdělávaní
KA4: Vzdělávací aktivity o prázdninách
Odborná činnost bude vykonávána v rámci KA2, KA3, KA4.
Výsledky projektu:
Projekt Přímá pomoc a podpora probíhal ve Žďáře nad Sázavou v období 1.1.2020 – 31.12.2022.
Do projektu bylo zapojeno 6 partnerských škol:
Realizační tým projektu tvořili:
Hlavní cíl projektu i jeho dílčí cíle byly naplněny.
Výstupy projektu:
Konzultace – poradenství a podpora rodičům (MŠ, ZŠ, SŠ)
Konzultace – podpora pedagogů při jednání s rodiči a pracovníky v sociálních a zdravotnických službách (MZ, ZŠ, SŠ)
Vzdělávací aktivity pro zákonné zástupce dětí MŠ na témata týkající se vzdělávacího systému ČR
Workshopy pro zákonné zástupce žáků ZŠ a SŠ týkající se důležitosti vzdělávání
Individuální a skupinový rozvoj prosociálních, kognitivních a emočních dovedností u dětí v předškolním vzdělávání a výchově
Vzdělávací aktivity o prázdninách
YouTube Embed: No video/playlist ID has been supplied
Tyto stránky vznikly za podpory EU. projekt : KOLPING: LEVEL 2.0
Registrační číslo projektu: CZ.03.3.48/0.0/0.0/15_031/0002016